Oleje Matrix do smarowania łańcuchów

Niemal każda firma produkcyjna używa łańcuchów np. do transportu produktów na linii montażowej, przy produkcji różnych towarów lub materiałów budowlanych, paneli z prasowanego drewna lub wełny izolacyjnej oraz podczas produkcji żywności. Ponieważ sektory przemysłowe różnią się od siebie w zależności od ich przeznaczenia, nie jest możliwe stosowanie jednego i tego samego smaru do wszystkich łańcuchów podczas całej operacji.

Oleje Matrix do smarowania łańcucha

Odpowiednio dobrany smar i olej do smarowania łańcuchów musi posiadać następujące właściwości: przyjazny dla środowiska, odporny na ciepło, odporny na zimno, odporny chemicznie, odporny na słoną wodę, wysoka temperatura zapłonu, kompatybilny z farbami,  dobra przyczepność, odporny na duże ciśnienie, nadaje się do jedzenia, wysoka ochrona przed korozją,  redukcja szumów, wodoodporny,  kompatybilny z olejem mineralnym, nadaje się do dużych prędkości. 

Oleje łańcuchowe Matrix

Ponieważ łańcuch jest narażony na ciągłe tarcie i różne wpływy środowiska, wymagane jest regularne dosmarowanie  poprzez systemy kontaktowe,  systemy natryskowejednoliniowe układy automatycznego smarowania lub progresywne układy automatycznego smarowania.

Smar do łańcuchów przemysłowych

Smary do smarowania łańcuchów

Typ Foodmax Chain Chainmax Chainmax WR
Opis
Wodoodporny olej spożywczy do smarowania łańcuchów napędowych, łańcuchów przenośników, skrzyń biegów i reduktorów. Może być stosowany w sytuacjach, w których może dojść do przypadkowego kontaktu z żywnością. Płyn tworzy mokrą warstwę, która pozostaje stabilna w szerokim zakresie temperatur.
Lepki olej do łańcuchów charakteryzuje się wysoką odpornością na starzenie i adhezję. Zapewnia dobrą ochronę przed rozbryzgami i kapaniem oraz doskonałe właściwości w wysokich temperaturach do 150ºC. Produkt oferuje redukcję hałasu, zapewniając znacznie wyższą wydajność w porównaniu do konwencjonalnych smarów. Chainmax 4200 M zawiera dodatek stałych środków smarnych, znacznie zwiększający właściwości przeciwzużyciowe środka smarnego.
Wodoodporny smar do łańcuchów o wysokiej penetracji i niskim współczynniku tarcia, odporny na wysokie ciśnienie. Nadaje się szczególnie jako wodoodporny środek smarny do łańcuchów napędowych i łańcuchów podwieszanych, gdyż nie rozpryskuje ani nie spada, dzięki czemu zapewnia lepsze smarowanie. w porównaniu do konwencjonalnych środków smarnych.
Zakres temperatur
-20°C do +200°C
-10°C do +250°C
-20°C do +150°C
Aplikacje
Do łańcuchów napędowych i przenośnikowych może być nakładany pędzlem lub ręcznie. Może być również aplikowany automatycznie za pomocą centralnego systemu smarowania.
Chainmax można stosować w łańcuchach rolkowych, przenośnikach, łańcuchach przegubowych, kołach zębatych, sprzęgłach zębatych, łożyskach wolnoobrotowych i łożyskach ślizgowych o niskiej prędkości. Doskonale nadaje się również do stosowania w przemyśle tekstylnym, papierniczym, drzewnym, metalowym, produkcji napojów, a także w walcowniach, elektrowniach parowych i kopalniach.
Dzięki doskonałej zdolności antykorozyjnej nadaje się do środowisk korozyjnych oraz jako olej do łańcuchów wciągników, wózków widłowych, pił łańcuchowych, maszyn ogólnych, delikatnych ruchomych części robotów oraz wszędzie tam, gdzie wymagany jest olej klasy premium.
Typ Chaintop CLE Chaintop FLX
Opis
Chaintop CLE to w pełni syntetyczny środek smarny klasy premium na bazie olejów bazowych PAG (glikolu polialkilenowego), które są kompatybilne z farbami i powłokami na bazie wody. Ten olej jest specjalnie zaprojektowany do smarowania łańcuchów przenośników i otwartych łożysk kół wózków eksploatowanych w bardzo wysokich temperaturach.
Smar do łańcuchów na bazie PFPE do bardzo wysokich temperatur. Jest odporny na temperaturę i obojętny na wszelkie płynne lub gazowe substancje (z wyjątkiem opartych na PFPE), a także promieniowanie jonizujące.
Zakres temperatur
-35°C do +220°C
-10°C do +250°C
Aplikacje
Linie do produkcji samochodów oraz wszystkie typy łańcuchów pracujących w temperaturze między 150ºC a 220ºC.
Nadaje się do smarowania łożysk, łańcuchów i mechanizmów narażonych na ekstremalnie wysokie temperatury przekraczające 250°C. Dlatego jest stosowany w produkcji szkła, tworzyw sztucznych, farb, chemikaliów, robotów i piecach.
Typ Chainmax Moly Chaintop XLE RH 200 Chaintop MT M
Opis
Chainmax Moly to lekki olej do łańcuchów zapewniający wyjątkowe właściwości przeciwzużyciowe.
W pełni syntetyczny olej opracowany specjalnie do łańcuchów i innych mechanizmów, który zapewnia wysoką wydajność smarowania w podwyższonych temperaturach.
Płyn do łańcuchów do maszyn drukarskich Roland & Heidelberg.
Chaintop MT to płyny stabilne chemicznie, termicznie i redukujące pozostałości po odparowaniu. Wytrzymują wysokie temperatury przez długi czas i są doskonałymi środkami przeciwzużyciowymi i doskonałymi smarami o ulepszonych właściwościach penetrujących.
Zakres temperatur
do +300°C
-18°C do +255°C
Aplikacje
Nadaje się do szerokiej gamy łańcuchów i systemów przenośnikowych w przemyśle tekstylnym, szklarskim, stalowym, drzewnym oraz do wszelkiego rodzaju pieców.
Ten najnowocześniejszy smar do łańcuchów zapewnia wyjątkową wydajność we wszystkich typach przemysłowych łańcuchów transportowych, w tym w łańcuchach rolkowych, płytkowych, galelowych, tulejowych i odwróconych zębach, a także w prowadnicach ślizgowych i gładkich.
RH 200 może być aplikowany ręcznie, jak również poprzez centralne systemy smarowania.
Chaintop MT to gama płynów syntetycznych opracowanych do smarowania układów łańcuchowych, sworzni, łańcuchów rolkowych, gąsienic ślizgowych i gładkich pracujących w średnich i wysokich temperaturach.
Typ Chaintop XL Chaintop XLG Foodmax Chain HT-X Grease Fluor HT
Opis
W pełni syntetyczny olej opracowany specjalnie do łańcuchów i innych mechanizmów, w celu zapewnienia wysokowydajnego smarowania w podwyższonych temperaturach.
Chaintop XLG to grafitowa dyspersja w syntetycznym związku, wyposażona w stabilizatory temperatury. Syntetyczny związek działa jak nośnik i odparowuje w temperaturze 250ºC, pozostawiając cienką, suchą warstwę smaru, która wytrzymuje temperatury do 600 ºC. Produkt nie pozostawia osadów ani osadów węglowych, ponieważ nie zawiera olejów mineralnych, mydła ani związków ściernych (popiołu).
Oparty na biodegradowalnym oleju estrowym odpornym na utlenianie, co zapewnia długą żywotność mokrego filmu w wysokich temperaturach.
Smar do ekstremalnie wysokich temperatur na bazie oleju PFPE i zagęszczacza PTFE. Jest całkowicie obojętny fizycznie i chemicznie w przypadku agresji wszelkiego rodzaju produktów ciekłych lub gazowych (z wyjątkiem rozpuszczalników fluorowanych)
Zakres temperatur
-10°C do +250°C/300°C
do +600°C
-10°C do +280°C/290°C
do +250/300°C
Aplikacje
Ten najnowocześniejszy smar do łańcuchów zapewnia wyjątkową wydajność we wszystkich typach przemysłowych łańcuchów transportowych, w tym w łańcuchach rolkowych, płytkowych, tulejowych, a także w prowadnicach ślizgowych i gładkich.
Chaintop XLG jest stosowany w każdej dziedzinie przemysłu do smarowania mechanizmów pracujących w wysokich temperaturach. Przeznaczony do łańcuchów przenośników, łożysk tocznych i kulkowych wolnoobrotowych, wrzecion gwintowanych, łożysk ślizgowych, tulei itp. Może być stosowany w przemyśle ceramicznym, stalowym, spożywczym (chlebowo-cukierniczym) lub chemicznym (szklanym). Nie nadaje się do stosowania na przekładniach hipoidalnych w przemyśle samochodowym.
Przeznaczony do smarowania łańcuchów przenośników i łożysk pracujących w sposób ciągły w wysokich temperaturach, do 280°C i krótkotrwale do 300°C, na stenterach tekstylnych, suszarniach, piecach.
Nadaje się do smarowania wszystkich łożysk, łożysk ślizgowych lub połączeń narażonych na działanie ekstremalnych temperatur lub agresywnych warunków, które mogą zmieniać konwencjonalne smary. Stosowany jest głównie do utwardzania pieców w przemyśle szklarskim, tekstylnym, produkcji folii z tworzyw sztucznych, papierniczej, chemicznej.

Smary przemysłowe do smarowania przekładni

Typ Gearmax Gearmax XP HP PAG
Opis
Przemysłowy olej przekładniowy na bazie oleju mineralnego. Doskonała ochrona przed zużyciem przy ekstremalnych ciśnieniach/obciążeniach udarowych. Wysoka stabilność termiczna i oksydacyjna umożliwiająca ciągłe użytkowanie w podwyższonych temperaturach. Skuteczna ochrona przed rdzą i korozją. Bardzo dobre właściwości przeciwpienne oraz właściwości separacji wody.
Gearmax XP to gama mineralnych olejów przekładniowych opracowanych dla każdego typu skrzyń biegów. Zapewniają bardzo dobrą ochronę przeciwutleniającą i antykorozyjną, doskonałe właściwości przeciwzużyciowe, szybką separację wilgoci.
Smar opracowana z wykorzystaniem nowej generacji zaawansowanych technicznie dodatków i parafinowych płynów bazowych, które wykazują wyższą wydajność w porównaniu do konwencjonalnych smarów przekładniowych. Nie zawiera ołowiu i silikonu.
Syntetyczny olej przekładniowy do wysokich temperatur i dużych obciążeń, na bazie glikolu polialkilenowego, zawierającego dodatki przeciwutleniające i antykorozyjne, tworzące smar o doskonałych właściwościach termicznych.
Aplikacje
Gearmax to najwyższej jakości olej przekładniowy przeznaczony do smarowania otwartych i zamkniętych przekładni pracujących w ciężkich warunkach i/lub obciążeniach udarowych.
Gearmax XP może być stosowany w przekładniach przemysłowych, gdy wymagane są właściwości EP lub US STEEL 224, DIN 51517 CLP lub CINCINNATI MILACRON. Spełnia specyfikacje FLENDER.
Zalecany do elementów przekładni, takich jak reduktory, wariatory, skrzynie biegów, koła zębate kołowe, koła zębate śrubowe, koła zębate stożkowe, przemysłowe przekładnie hipoidalne, przekładnie ślimakowe pracujące pod dużymi obciążeniami lub surowymi warunkami pracy.
Zalecany do mocno obciążonych skrzyń biegów, skrzyń ślimakowych, przekładni ślimakowych, kół zębatych. Nadaje się również do hamulców zębatych, systemów obiegowych łożysk tocznych i ślizgowych. Znajdują szerokie zastosowanie w wielu segmentach przemysłu, takich jak producenci tekstyliów, papieru, cementu, skrzyń biegów, stali i drewna, tworzyw sztucznych i szkła.
Typ PAO PFPE CGL LS 00 Inomax H-R
Opis
Smar na bazie syntetycznych olejów bazowych PAO, aby zapewnić lepszą wydajność niż konwencjonalne oleje mineralne. Ponadto seria Geartop PAO jest w pełni kompatybilna z produktami mineralnymi i gwarantuje płynną zmianę. Produkt zapewnia znacznie lepszą nośność, doskonałą ochronę przed zużyciem i rdzą, wysoki wskaźnik lepkości, wyjątkową stabilność oksydacyjną.
Obojętny w wysokich temperaturach syntetyczny olej przekładniowy na bazie PFPE. Jest całkowicie obojętny zarówno fizycznie, jak i chemicznie, dlatego Geartop PFPE jest wyjątkowo odpowiedni w sytuacjach, gdy agresywne ciecze lub gazy atakują środek smarny. Zapewnia doskonałe smarowanie w warunkach, w których zawodzą zarówno smary mineralne, jak i inne rodzaje smarów syntetycznych i jest w pełni kompatybilny ze wszystkimi powszechnie stosowanymi elastomerami, uszczelkami, tworzywami sztucznymi i metalami.
Syntetyczny, wysokowydajny półpłynny smar o wysokiej wydajności do smarowania przekładni zamkniętych. syntetyczny smar plastyczny specjalnie zaprojektowany do smarowania zamkniętych przekładni i układów wymagających smaru o długiej żywotności, o doskonałej odporności na starzenie w szerokim zakresie temperatur pracy w bardzo trudnych warunkach pracy.
Smar na bazie mineralnej ze smarami stałymi. Jest specjalnie opracowany do docierania nowych kół zębatych i zapobiega zacieraniu się przy ograniczonych obciążeniach.
Aplikacje
Przekładnie działające w ekstremalnych warunkach pracy i zastosowania, w których występują ekstremalne temperatury (zarówno wysokie, jak i niskie).
Nadaje się do smarowania łożysk, łańcuchów i złączy, które są narażone na ekstremalnie wysokie temperatury występujące w produkcji szkła, folii z tworzyw sztucznych, farb, chemikaliów, zastosowań nuklearnych, robotyki i lotnictwa. Typowe zastosowania obserwuje się w piecach, jednostkach suszących i stabilizujących oraz tunelach polimeryzacyjnych.
Smar CGL LS 00 został opracowany zgodnie z najnowszą specyfikacją wydajności do stosowania w przekładniach zamkniętych lub mocno obciążonych.
Okres docierania nowej przekładni z Inomax H-00/R wynosi od 300 do 400 godzin, w zależności od typu przekładni.
Typ smaru
Mieszanka olejów z dodatkami.
Mieszanka olejów z dodatkami.
Smar litowy
Smar z kompleksem aluminium
Typ Inomax HM Inomax M Fluid Inomax R Fluid Lubemax PMO
Opis
Smar oparty na kompleksowym zagęszczaczu aluminiowym, mieszaninie wysokorafinowanego oleju mineralnego, specjalnych polimerów oraz wysokowydajnych dodatków najnowszej generacji, które nadają Inomaxowi H-000 HM doskonałe właściwości przyczepności i smarowania. Inomax H-00/000 HM nie zawiera metali ciężkich, takich jak ołów czy antymon, a także chloru i bitumu, co przyczynia się do lepszej ochrony środowiska.
Smar opracowany na bazie doskonałej jakości grafitu i oleju bazowego o wysokiej lepkości, co zapewnia doskonałą przyczepność do powierzchni metalowych.
Smar oopracowany do przeprowadzania szybkich napraw uszkodzeń przekładni w bezpieczny i ekonomiczny sposób. Najlepszy efekt uzyskamy stosując Inomax R2 Fluid razem z Inomax H-00/R.
Oleje obiegowe i przekładniowe klasy premium. Produkt jest oparty na bazie parafinowej i zawiera zaawansowany pakiet dodatków, poprawiające zdolność separacji, odporność na utlenianie, zapewniające stabilność termiczna. Te właściwości poprawiają niezawodność maszyny i zapewniają bezawaryjną pracę.
Aplikacje
Zaprojektowany do smarowania wysokoobciążonych młynów i otwartych przekładni zębatych w przemyśle cementowym i wydobywczym, a także w niektórych gałęziach przemysłu chemicznego i metalurgicznego. Produkt doskonale nadaje się również do smarowania wstępnie podgrzewanych obrotowych młynów kulowych, zwykle stosowanych do mielenia węgla w elektrowniach.
Smarowanie wieńców zębatych w cementowniach, hutnictwie, górnictwie, przeróbkach minerałów, nawozach i produktach chemicznych (piec, szlifierki, suszarnie, mieszalniki, itp). Inomax M Fluid może być również stosowany do smarowania mocno obciążonych reduktorów i lin stalowych.
Smar docierający do otwartych przekładni.
Do szerokiej gamy zastosowań: maszyny papierniczej, turbiny parowe, łożyska, smarowanie wału.
Typ smaru
Smar z kompleksem aluminium
Smar z kompleksem aluminium
Smar z kompleksem aluminium
Mieszanka olejów z dodatkami