Niewłaściwe sposoby smarowania spowodują wysokie i niepotrzebne koszty eksploatacji, odpowiadają za przedwczesną awarię łożysk, co jest główną przyczyną zatrzymania pracy sprzętu. Nakładanie środka smarnego jest często najskuteczniejsze, gdy jest dozowane w małych, odmierzonych ilościach w krótkich i częstych odstępach czasu, zwłaszcza podczas ruchu łożyska. Automatyczne układy smarowania SKF LINCOLN VOGEL zapewniają bezpieczną metodę dostarczania dokładnej ilości środka smarnego (świeżego, czystego) do łożysk, tulei i innych punktów smarowania, gdy jest to potrzebne i podczas pracy urządzenia.
Automatyczne układy smarowania SKF LINCOLN VOGEL
Układy automatycznego smarowania eliminują ryzyko błędu ludzkiego i zwiększają precyzję dozowania środka smarnego, zwłaszcza gdy aplikacja wymaga smarowania wielu elementów na dużych maszynach, dodatkowo zwalniają pracowników z obowiązku docierania do trudno dostępnych elementów maszyn i bezpośredniego kontaktu z substancjami chemicznymi, ponieważ proces smarowania odbywa się dzięki programowalnej pompie, rozdzielaczom i przewodom i nie wymaga obecności operatorów maszyn.
Nowoczesne układy automatycznego smarowania mogą smarować pojedyncze łożysko, wszystkie punkty smarowania na pojedynczej maszynie lub mogą zostać zaprojektowane tak, aby obejmowały całą linię technologiczną. Automatyczne układy smarowania SKF zapobiegają również przedostawaniu się nadmiaru środka smarnego na gotowy produkt, podłogę zakładu lub inne powierzchnie robocze, co skutkuje mniejszą liczbą odpadów lub problemów z czyszczeniem i utylizacją środka smarnego, a także mniejszymi stratami, co pozytywnie wpływa na wynik finansowy firmy.
Układy automatycznego smarowania obejmują zarówno prostą smarownicę, jak i złożone układy jednoliniowe, dwuliniowe lub progresywne, wyposażone w rozdzielacze zapewniające niezawodne dostarczanie środka smarnego nawet do setek punktów smarowania. Podstawowymi elementami automatycznego smarowania są urządzenia dozujące: pompy, sterowniki, węże i złączki do łączenia punktów smarowania. Dostępnych jest również wiele akcesoriów, które ulepszają lub uzupełniają działanie. Układy automatycznego smarowania dostarczają środek smarny do odpowiednich punktów i elementów ruchomych, tak często jak jest to potrzebne i w dokładnie odmierzonych dawkach.
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w serwisowaniu centralnego smarowania, jesteśmy w stanie zbadać stan komponentów, a także naprawić lub zregenerować wszystkie jego kluczowe części, takie jak: pompy, rozdzielacze smaru, dozowniki, przewody, aż po urządzenia kontrolne. Prowadzimy również szkolenia, podczas których wyjaśniamy zasady działania oferowanych przez nas urządzeń oraz sposoby na ich długoletnią i bezawaryjną eksploatację.
Smarowanie ręczne
Automatyczne układy smarowania SKF
Układy automatycznego smarowania są precyzyjne i eliminują przesmarowanie lub niedosmarowanie, gdyż nakładanie środka smarnego w małych, odmierzonych dawkach, w krótkich i częstych okresach czasu, podczas pracy Twojego sprzętu, dzięki czemu nie musisz przerywać pracy ani rezerwować czasu na dozowanie środka smarnego, zatem automatyczne układy smarowania SKF to szereg korzyści wynikających ze zwiększenia dostępności maszyn i skrócenia przestojów spowodowanych awariami lub ogólną konserwacją.
Podczas gdy ręczne sposoby smarowania spełniają swoje zadanie w przypadku czynności konserwacyjnych, nie mogą się jednak równać z korzyściami zapewnianymi przez automatyczne układy smarowania pod względem wydajności, ochrony środowiska i zapewnienia bezpieczeństwa pracownikom. Dodatkowo automatyczne układy smarowania zwalniają pracowników z obowiązku docierania do trudno dostępnych elementów maszyn i bezpośredniego kontaktu z substancjami chemicznymi, ponieważ proces smarowania odbywa się dzięki programowalnej pompie, rozdzielaczom i przewodom i nie wymaga obecności operatorów maszyn. Automatyczne układy smarowania to mniejsze straty środka smarnego oraz mniej bałaganu na sprzęcie, oznacza to również mniejsze rozlanie i wycieki na podłodze, gdzie może wystąpić niebezpieczeństwo poślizgnięcia przez pracowników.
Posiadamy niezbędne doświadczenie, aby zagwarantować wszystkim klientom dostawę najwyższej jakości sprzętu smarującego, części zamiennych, a także ich instalację i konserwację, a poza szeroką gamą produktów do centralnego smarowania pojazdów i ich podzespołów oferujemy również oleje i smary marki SKF oraz Matrix Specialty Lubricants. Prowadzimy również szkolenia, podczas których wyjaśniamy zasady działania oferowanych urządzeń oraz sposoby na ich długoletnią i bezawaryjną eksploatację. Kompleksowo rozwiążemy wszystkie Twoje problemy związane ze smarowaniem: zaprojektujemy i zamontujemy optymalny układ smarujący, zapewnimy odpowiednie środki smarne, serwis i części zamienne.
Większość awarii jest spowodowana zanieczyszczeniem (kurzem, brudem i wilgocią), niewystarczającą ilością środka smarnego lub nadmiernym przesmarowaniem kluczowych punktów, a automatyczne układy smarowania marki SKF, Lincoln, VOGEL, GRACO pomogą wykluczyć te czynniki i utrzymać Twój sprzęt w doskonałym stanie.
Masz dodatkowe pytania dotyczące centralnego smarowania? Nasz zespół LUBCARE pomoże Ci w sprawach technicznych, doradzi przy zakupie i zapewni wsparcie produktowe.
Zwiększ wiedzę i umiejętności swojego zespołu. Oferujemy programy szkoleniowe i dokształcające kierowane
do pracowników służb technicznych, personelu inżynieryjnego, montażowego
i utrzymania ruchu oraz pracowników produkcyjnych.
Oferujemy regularną i profesjonalną obsługę serwisową Twojego parku maszynowego. Wszystko to z myślą o ograniczeniu do minimum wymaganych przestojów oraz obniżeniu kosztów konserwacji.
Zapraszamy do współpracy!