Demontaż i ponowny montaż rozdzielaczy SL-V i SL-VXL.

Ten film przedstawia proces demontażu i ponownego montażu rozdzielaczy SL-V i SL-VXL. Przed przystąpieniem do naprawy załóż środki ochrony osobistej (rękawice i ochronę oczu), upewnij się, że system jest zamknięty, a ciśnienie odciążone. Procedura demontażu jest taka sama w obydwu rozdzielaczach. Aby wyjąć rozdzielacz  należy wsunąć klucz, podkładkę lub śrubokręt pomiędzy rozdzielacze, aby zapobiec ich skręcaniu podczas luzowania. Po rozkręceniu należy wyjąć rozdzielacz i dwie miedziane uszczelki (wyrzucić je, nie należy ich używać ponownie).  Po umieszczeniu rozdzielacza w imadle zdejmij plastikową nasadkę, poluzuj śrubę regulacyjną i wyjmij ją. Odkręć nasadkę kluczem 1-1/8″, a następnie wyjmij zatyczkę blokującą. Aby odkręcić tłok korpusu użyj klucza do nakrętek z rączką T, a następnie powoli pociągnij do góry, uważając, aby go nie zgiąć. Odwróć rozdzielacz, aby uzyskać dostęp do śrub, użyj klucza imbusowego 9/64” aby poluzować dwie śruby i oddzielić elementy. Wyjmij 2 sprężyny z komory dozowania oraz trzy o-ringi. Na koniec kluczem 7/16″ usuń złączkę lub zaślepkę z wylotu rozdzielacza. Ostrożnie wyciągnij z korpusu zespół gniazda tłoka i sprężyny. Oddziel tłok od gniazda używając małych prętów. Następnie odkręć elementy od siebie. Demontaż jest zakończony można usunąć zanieczyszczenia i smar.  Do czyszczenia  używaj miękkich szczotek nylonowych lub z naturalnego włosia, aby zminimalizować zarysowania. Podczas instalacji należy usunąć stare uszczelnienia oraz o-ringi i zamontować nowe. Lekko nasmarowaną olejem  uszczelkę włożyć do korpusu, tak samo postępuj z trzpieniem i dokręcić korek blokujący. Załóż nakrętkę zabezpieczającą i nasadkę ochronną. Odwróć korpus i włóż dwie sprężyny. Zamontuj lekko naoliwione o-ringi (jeden duży i dwa małe). Nałóż kroplę środka zabezpieczającego na gwint, a następnie skręć gwinty razem, odwróć i włóż do korpusu, a następnie włóż i przykręć śruby. Sprawdź i oczyść powierzchnie z brudu, umieść jedną płaską miedzianą uszczelkę na powierzchni kolektora i jedna dodatkową na śrubę adaptera, a następnie włóż i dokręć rozdzielacz. Można teraz zainstalować przewody zasilające układ i uruchomić cykl testowy. 

Regeneracja rozdzielacza SL-32

Bardzo prosty proces demontażu i naprawy rozdzielaczy serii SL 32, SL-32HV, SL-33, SL-42, SL-43.
Przed przystąpieniem do naprawy załóż środki ochrony osobistej (rękawice i ochronę oczu), upewnij się, że system jest zamknięty, a ciśnienie odciążone. Aby wyjąć rozdzielacz należy wsunąć klucz, podkładkę lub śrubokręt pomiędzy rozdzielacze, aby zapobiec ich skręcaniu podczas luzowania. Wyjmij rozdzielacz i dwie miedziane podkładki (wyrzucić je, nie należy ich używać ponownie). Umieść korpus rozdzielacza w imadle i zdejmij korpus, gniazdo kontrolne i nasadkę, a za pomocą szczypiec wyciągnij sprężynę tłoka. Na koniec odkręć i wyjmij nakrętkę blokującą. Demontaż jest zakończony. Przed ponownym złożeniem należy elementy wyczyścić. Zadrapania wewnątrz korpusu mogą spowodować wyciek. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń przerwać regenerację i wymienić element na nowy. Zestaw naprawczy dostarcza nowy tłok i uszczelkę: załóż uszczelkę na tłok i wciśnij go do komory, wsuń nową sprężynę, załóż nakrętkę blokującą, a następnie załóż nową nasadkę rozdzielacza. Załóż o-ring na gniazdo kontrolne i umieść je na gwincie i dokręć. Ostatnią częścią jest montaż adaptera: umieść główny tłok w komorze, a następnie wsuń sprężynę, a na koniec nasuń jedną miedzianą uszczelkę na gwint adaptera – rozdzielacz jest gotowy do montażu. Upewnij się, że powierzchnie są czyste od zanieczyszczeń.

Smarownica ręczna nie dozuje. Co mam robić?

W tym filmie przedstawiamy główną przyczynę awarii smarownicy ręcznej. Oto, co musisz wiedzieć, aby wrócić do działania.

Zanieczyszczenia stanowią przyczynę awarii.
Może to wystąpić w urządzeniach pracujących codziennie lub sporadycznie. Zanieczyszczenia i ciała stałe gromadzą się i powodują utratę wydajności urządzenia. Zmiany temperatury przyśpieszają proces separacji (oddzielenie się) zagęszczacza oleju bazowego, możesz to zaobserwować, że olej wycieka z pistoletu. W większości przypadków proste czyszczenie wyeliminuje ten problem: zaleca się czyszczenie zaworu wylotu,  głowicy lub węża. Aby uniknąć gromadzenia się zanieczyszczeń zawsze napełniaj smarownicę w czystym środowisku. Unikaj zbyt długiego pozostawienia smaru w pistolecie. Zalecane jest wyjęcie wkładu po zakończeniu pracy, a następnie przechowywanie urządzenia w chłodnym i suchym miejscu, do czasu ponownego użycia.

Właściwa procedura instalacji wkładów smarnych do smarownicy ręcznej

W tym filmie pokazujemy właściwą procedurę instalacji wkładów smarnych, a także metody odpowietrzania smarownicy ręcznej Lincoln.

Niezależnie od modelu smarownicy proces instalacji wkładów jest taki sam.
Zacznij od wykręcenia rury z głowicy, a następnie zablokuj tłok. Sprawdź czy nowy wkład smarny nie ma wgnieceń lub uszkodzeń,  postępuj zgodnie z instrukcją producenta. Otwarty wkład włóż do rury i przykręć go do głowicy. Gdy rura jest dokręcona zwolnij tłoczysko z blokady, co pozwoli sprężynie wypchnąć do góry zespół popychacza i wywrzeć nacisk. Zapowietrzenie można usunąć na dwa sposoby: poprzez zawór upustowy lub poprzez zawory odpowietrzające (odkręć zawory i pozwól, aby powietrze uchodziło, aż do momentu, gdy smar wypłynie z gwintów, wtedy należy dokręcić zawory) lub poprzez obrót rury smarnej, aby umożliwić wydostanie się powietrza przez gwinty, a następnie docisk tłoka. 

Metody napełniania smarownicy ręcznej

Film przedstawia trzy podstawowe metody napełniania smarownicy ręcznej: napełnianie luzem poprzez ssanie popychacza, przy użyciu pompy lub napełnianie kartuszami smarowymi. Dowiedz się więcej w filmie poniżej i wybierz sposób, który najlepiej odpowiada Twoim potrzebom!

Napełnianie luzem przez ssanie popychacza.
Należy wygiąć gumową uszczelkę tłoka, aby całkowicie uszczelnić rurę, a następnie powoli zanurzać czystą końcówkę rury w otwartym pojemniku ze smarem. Pociągając za uchwyt wciągnij smar do rurki. Wytrzyj nadmiar smaru z rury, a następnie ponownie zamontuj głowicę smarownicy.

Przy użyciu pompy dźwigowej.
Gniazdo napełniania smarownicy osadź na zaworze pompy do napełniania, a następnie naciśnij i zacznij pompować smar do pistoletu. Zatrzyma się,  gdy pręt blokujący i wycięcie w zaślepce pokrywają się. Wsuń pręt do tuby, smarownica jest napełniona i gotowa do pracy.

Napełnianie kartuszem. 
Upewnij się, że popychacz pasuje do wkładu. Wyciągnij  za uchwyt i zablokuj go w zapadce. W
łóż do rury nowy kartusz ze smarem i otwórz go, a następnie ponownie zainstaluj rurę w głowicy i zwolnij uchwyt.

Metody napełniania pomp SKF Lincoln

W tym filmie omówimy różne metody napełniania pomp P203, QLS301/QLS401 i P653s.

Pierwsza metoda to użycie złączki (M 22×1,5 męska na 1/2″) zamontowanej na korpusie pompy, która umożliwia połączenie pompy ze smarownicą ręczną. Druga metoda to uniwersalny adapter (273921) lub adapter do napełniania (2L – 538-36763-1,  4L i 8L – 538-36763-5), dzięki którym wkład ze smaru może być wtłoczony do zbiornika pompy. Jeśli masz starszy model pompy użyj jednego z dodatkowych portów (np pompa  P 203  M 22×1,5). Trzecia opcja to napełnianie zestawem ALS: wystarczy zainstalować złączkę 277057 (krótka, seria QLS, P203 2L, P653s) lub 277059 (długa, seria P203 4L), a następnie przystąpić do napełniania. Napełnianie olejem jest dostępne w starszych wersjach pomp, które posiadają korek z filtrem oleju zamontowanym na zbiorniku.

Napełnianie pompy SKF Lincoln Industrial

Instalację rozpoczynamy od montażu pokrywy (za pomocą 4 śrub) oraz dociskacza. Gdy główne elementy zestawu są skręcone można zamontować pompę na wiadrze: otworzyć górną pokrywę (uważając na zanieczyszczenia, kawałki plastiku itp., które mogą spowodować zablokowanie i awarię pompy), włóż płytę dociskową do wiadra i dociśnij, aż smar wypłynie z otworu. Zamontuj śruby mocujące. Następnie zamontuj połączenie gwintowe, przewód giętki oraz pistolet smarowniczy. Do zestawy nie jest dołączony zespół regulacji ciśnienia, który jest zalecany do prawidłowego działania i regulacji objętości dozowania.

Identyfikacja modelu pomp serii PileDriver III

Pompy SKF Lincoln PileDriver III są używane w wielu trudnych warunkach, więc tabliczki identyfikacyjne przymocowane do korpusu pompy mogą ulec zabrudzeniu lub uszkodzeniu. Pompy PileDriver III są produkowane w serii 2100, 2200 oraz 2300, aby identyfikować pompę, należy znaleźć wizualne różnice: jeśli mocowanie silnika pneumatycznego ma kształt prostokątny, jest to jednostka serii 2100 lub 2200 (modele przestarzałe, choć wiele jest dalej w użyciu), mocowanie silnika nowszej serii 2300 jest kwadratowe. Przesunięcie tłoka w dół odsłoni łopatkę w kształcie stożka (model 2300), seria 2100, 2200 mają łopatkę typu kulkowego i płaskiego. Aby określić rodzaj silnika należy zmierzyć szerokość cylindra. Niektóre silniki pomp mogą mieć przymocowany hamulec powietrzny. Pompa serii 2300 ma kwadratowy kołnierz oraz łopatkę w kształcie stożka.

Identyfikacja modelu pomp serii PowerMaster®

Procedura identyfikacji  pompy PowerMaster®, gdy etykieta jest uszkodzona lub jej brakuje.

Pompy SKF Lincoln PowerMaster są sprzedawane w dwóch wersjach: seria 1900 oraz 2000. Można je łatwo odróżnić dzięki konstrukcji kołnierza: kołnierz serii 1900 ma kształt prostokątny, podczas gdy kołnierz serii 2000 ma kształt kwadratowy.  Można również zmierzyć średnicę wewnętrznego tłoka. Dodatkowo niektóre silniki pneumatyczne stosowane w zespołach pomp 2000 mogą mieć dołączony hamulec pneumatyczny.  Upewnij się, że masz silnik standardowy lub wyposażony w hamulec pneumatyczny, ponieważ numery części są inne. Określenie rury pompy można identyfikować poprzez 3 elementy: pierwszy to rozmiar i długość rury (dłuższa jest do olejów, a krótsza do smarów), drugim sposobem jest identyfikacja literą U wybita na nakrętce dławicy lub trzecią metodą to mierzenie średnicy tłoka.

Cyfrowe mierniki oleju Lincoln – Procedura kalibracji

W tym filmie pokazujemy, jak zmienić jednostkę miary objętości, zaprogramować współczynnik skali, przetestować i skalibrować cyfrowy miernik poziomu oleju, aby dokładnie dozować smar. Ten film dotyczy modeli cyfrowych mierników oleju 980, 981, 982 i 967.

Aby zmienić ustawienia dozowania najpierw wyjmij moduł z korpusu miernika, a następnie znajdź etykietę współczynnika skali umieszczoną na korpusie. Numer etykiety może być inny w każdym module, więc zapamiętaj, z którego korpusu został wyjęty. Zmiana ustawień w module: wejdź na ekran programowania przez trzykrotne wciśnięcie przycisku TOTAL, a następnie trzykrotnie wciśnij przycisk RESET. Ekran powinien migać, naciskając RESET zmieniasz wartości każdej pozycji, naciskając TOTAL  zatwierdzasz dane. Aby zapisać dane naciśnij i przytrzymaj w tym samym momencie przycisk RESET i TOTAL, aż ekran zamiga kilka razy i zgaśnie. Włącz miernik naciskając przycisk TOTAL, wszystkie objętości zostały zresetowane do zera i powinna wyświetlać się wybrana jednostka miary w prawym rogu ekranu. Zrób próbę dozując płyn do zbiornika do wybranego przez siebie poziomu. Jeśli jest znacząca różnica pomiędzy ilości dozowaną a stanem licznika, należy przeprowadzić ponowną kalibrację urządzenia.

Nasze produkty:

Układy centralnego smarowania
Technika smarownicza
Precyzyjne dozowanie smaru
Grawitacyjne systemy smarowania
Systemy smarowania łańcuchów
Systemy smarowania blach przed tłoczeniem
Smary przemysłowe
Wyposażenie warsztatu

Masz pytania?
Porozmawiajmy

Jesteśmy do Twojej dyspozycji

Od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00

+48 600 403 546

Wyślij zapytanie

Wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą najszybciej jak to będzie możliwe.