Ten film przedstawia proces demontażu i ponownego montażu rozdzielaczy SL-V i SL-VXL. Przed przystąpieniem do naprawy załóż środki ochrony osobistej (rękawice i ochronę oczu), upewnij się, że system jest zamknięty, a ciśnienie odciążone. Procedura demontażu jest taka sama w obydwu rozdzielaczach. Aby wyjąć rozdzielacz należy wsunąć klucz, podkładkę lub śrubokręt pomiędzy rozdzielacze, aby zapobiec ich skręcaniu podczas luzowania. Po rozkręceniu należy wyjąć rozdzielacz i dwie miedziane uszczelki (wyrzucić je, nie należy ich używać ponownie). Po umieszczeniu rozdzielacza w imadle zdejmij plastikową nasadkę, poluzuj śrubę regulacyjną i wyjmij ją. Odkręć nasadkę kluczem 1-1/8″, a następnie wyjmij zatyczkę blokującą. Aby odkręcić tłok korpusu użyj klucza do nakrętek z rączką T, a następnie powoli pociągnij do góry, uważając, aby go nie zgiąć. Odwróć rozdzielacz, aby uzyskać dostęp do śrub, użyj klucza imbusowego 9/64” aby poluzować dwie śruby i oddzielić elementy. Wyjmij 2 sprężyny z komory dozowania oraz trzy o-ringi. Na koniec kluczem 7/16″ usuń złączkę lub zaślepkę z wylotu rozdzielacza. Ostrożnie wyciągnij z korpusu zespół gniazda tłoka i sprężyny. Oddziel tłok od gniazda używając małych prętów. Następnie odkręć elementy od siebie. Demontaż jest zakończony można usunąć zanieczyszczenia i smar. Do czyszczenia używaj miękkich szczotek nylonowych lub z naturalnego włosia, aby zminimalizować zarysowania. Podczas instalacji należy usunąć stare uszczelnienia oraz o-ringi i zamontować nowe. Lekko nasmarowaną olejem uszczelkę włożyć do korpusu, tak samo postępuj z trzpieniem i dokręcić korek blokujący. Załóż nakrętkę zabezpieczającą i nasadkę ochronną. Odwróć korpus i włóż dwie sprężyny. Zamontuj lekko naoliwione o-ringi (jeden duży i dwa małe). Nałóż kroplę środka zabezpieczającego na gwint, a następnie skręć gwinty razem, odwróć i włóż do korpusu, a następnie włóż i przykręć śruby. Sprawdź i oczyść powierzchnie z brudu, umieść jedną płaską miedzianą uszczelkę na powierzchni kolektora i jedna dodatkową na śrubę adaptera, a następnie włóż i dokręć rozdzielacz. Można teraz zainstalować przewody zasilające układ i uruchomić cykl testowy.
Bardzo prosty proces demontażu i naprawy rozdzielaczy serii SL 32, SL-32HV, SL-33, SL-42, SL-43.
Przed przystąpieniem do naprawy załóż środki ochrony osobistej (rękawice i ochronę oczu), upewnij się, że system jest zamknięty, a ciśnienie odciążone. Aby wyjąć rozdzielacz należy wsunąć klucz, podkładkę lub śrubokręt pomiędzy rozdzielacze, aby zapobiec ich skręcaniu podczas luzowania. Wyjmij rozdzielacz i dwie miedziane podkładki (wyrzucić je, nie należy ich używać ponownie). Umieść korpus rozdzielacza w imadle i zdejmij korpus, gniazdo kontrolne i nasadkę, a za pomocą szczypiec wyciągnij sprężynę tłoka. Na koniec odkręć i wyjmij nakrętkę blokującą. Demontaż jest zakończony. Przed ponownym złożeniem należy elementy wyczyścić. Zadrapania wewnątrz korpusu mogą spowodować wyciek. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń przerwać regenerację i wymienić element na nowy. Zestaw naprawczy dostarcza nowy tłok i uszczelkę: załóż uszczelkę na tłok i wciśnij go do komory, wsuń nową sprężynę, załóż nakrętkę blokującą, a następnie załóż nową nasadkę rozdzielacza. Załóż o-ring na gniazdo kontrolne i umieść je na gwincie i dokręć. Ostatnią częścią jest montaż adaptera: umieść główny tłok w komorze, a następnie wsuń sprężynę, a na koniec nasuń jedną miedzianą uszczelkę na gwint adaptera – rozdzielacz jest gotowy do montażu. Upewnij się, że powierzchnie są czyste od zanieczyszczeń.
W tym filmie przedstawiamy główną przyczynę awarii smarownicy ręcznej. Oto, co musisz wiedzieć, aby wrócić do działania.
Zanieczyszczenia stanowią przyczynę awarii.
Może to wystąpić w urządzeniach pracujących codziennie lub sporadycznie. Zanieczyszczenia i ciała stałe gromadzą się i powodują utratę wydajności urządzenia. Zmiany temperatury przyśpieszają proces separacji (oddzielenie się) zagęszczacza oleju bazowego, możesz to zaobserwować, że olej wycieka z pistoletu. W większości przypadków proste czyszczenie wyeliminuje ten problem: zaleca się czyszczenie zaworu wylotu, głowicy lub węża. Aby uniknąć gromadzenia się zanieczyszczeń zawsze napełniaj smarownicę w czystym środowisku. Unikaj zbyt długiego pozostawienia smaru w pistolecie. Zalecane jest wyjęcie wkładu po zakończeniu pracy, a następnie przechowywanie urządzenia w chłodnym i suchym miejscu, do czasu ponownego użycia.
W tym filmie pokazujemy właściwą procedurę instalacji wkładów smarnych, a także metody odpowietrzania smarownicy ręcznej Lincoln.
Niezależnie od modelu smarownicy proces instalacji wkładów jest taki sam.
Zacznij od wykręcenia rury z głowicy, a następnie zablokuj tłok. Sprawdź czy nowy wkład smarny nie ma wgnieceń lub uszkodzeń, postępuj zgodnie z instrukcją producenta. Otwarty wkład włóż do rury i przykręć go do głowicy. Gdy rura jest dokręcona zwolnij tłoczysko z blokady, co pozwoli sprężynie wypchnąć do góry zespół popychacza i wywrzeć nacisk. Zapowietrzenie można usunąć na dwa sposoby: poprzez zawór upustowy lub poprzez zawory odpowietrzające (odkręć zawory i pozwól, aby powietrze uchodziło, aż do momentu, gdy smar wypłynie z gwintów, wtedy należy dokręcić zawory) lub poprzez obrót rury smarnej, aby umożliwić wydostanie się powietrza przez gwinty, a następnie docisk tłoka.
Film przedstawia trzy podstawowe metody napełniania smarownicy ręcznej: napełnianie luzem poprzez ssanie popychacza, przy użyciu pompy lub napełnianie kartuszami smarowymi. Dowiedz się więcej w filmie poniżej i wybierz sposób, który najlepiej odpowiada Twoim potrzebom!
Napełnianie luzem przez ssanie popychacza.
Należy wygiąć gumową uszczelkę tłoka, aby całkowicie uszczelnić rurę, a następnie powoli zanurzać czystą końcówkę rury w otwartym pojemniku ze smarem. Pociągając za uchwyt wciągnij smar do rurki. Wytrzyj nadmiar smaru z rury, a następnie ponownie zamontuj głowicę smarownicy.
Przy użyciu pompy dźwigowej.
Gniazdo napełniania smarownicy osadź na zaworze pompy do napełniania, a następnie naciśnij i zacznij pompować smar do pistoletu. Zatrzyma się, gdy pręt blokujący i wycięcie w zaślepce pokrywają się. Wsuń pręt do tuby, smarownica jest napełniona i gotowa do pracy.
Napełnianie kartuszem.
Upewnij się, że popychacz pasuje do wkładu. Wyciągnij za uchwyt i zablokuj go w zapadce. Włóż do rury nowy kartusz ze smarem i otwórz go, a następnie ponownie zainstaluj rurę w głowicy i zwolnij uchwyt.
W tym filmie omówimy różne metody napełniania pomp P203, QLS301/QLS401 i P653s.
Pierwsza metoda to użycie złączki (M 22×1,5 męska na 1/2″) zamontowanej na korpusie pompy, która umożliwia połączenie pompy ze smarownicą ręczną. Druga metoda to uniwersalny adapter (273921) lub adapter do napełniania (2L – 538-36763-1, 4L i 8L – 538-36763-5), dzięki którym wkład ze smaru może być wtłoczony do zbiornika pompy. Jeśli masz starszy model pompy użyj jednego z dodatkowych portów (np pompa P 203 M 22×1,5). Trzecia opcja to napełnianie zestawem ALS: wystarczy zainstalować złączkę 277057 (krótka, seria QLS, P203 2L, P653s) lub 277059 (długa, seria P203 4L), a następnie przystąpić do napełniania. Napełnianie olejem jest dostępne w starszych wersjach pomp, które posiadają korek z filtrem oleju zamontowanym na zbiorniku.
Instalację rozpoczynamy od montażu pokrywy (za pomocą 4 śrub) oraz dociskacza. Gdy główne elementy zestawu są skręcone można zamontować pompę na wiadrze: otworzyć górną pokrywę (uważając na zanieczyszczenia, kawałki plastiku itp., które mogą spowodować zablokowanie i awarię pompy), włóż płytę dociskową do wiadra i dociśnij, aż smar wypłynie z otworu. Zamontuj śruby mocujące. Następnie zamontuj połączenie gwintowe, przewód giętki oraz pistolet smarowniczy. Do zestawy nie jest dołączony zespół regulacji ciśnienia, który jest zalecany do prawidłowego działania i regulacji objętości dozowania.
Pompy SKF Lincoln PileDriver III są używane w wielu trudnych warunkach, więc tabliczki identyfikacyjne przymocowane do korpusu pompy mogą ulec zabrudzeniu lub uszkodzeniu. Pompy PileDriver III są produkowane w serii 2100, 2200 oraz 2300, aby identyfikować pompę, należy znaleźć wizualne różnice: jeśli mocowanie silnika pneumatycznego ma kształt prostokątny, jest to jednostka serii 2100 lub 2200 (modele przestarzałe, choć wiele jest dalej w użyciu), mocowanie silnika nowszej serii 2300 jest kwadratowe. Przesunięcie tłoka w dół odsłoni łopatkę w kształcie stożka (model 2300), seria 2100, 2200 mają łopatkę typu kulkowego i płaskiego. Aby określić rodzaj silnika należy zmierzyć szerokość cylindra. Niektóre silniki pomp mogą mieć przymocowany hamulec powietrzny. Pompa serii 2300 ma kwadratowy kołnierz oraz łopatkę w kształcie stożka.
Procedura identyfikacji pompy PowerMaster®, gdy etykieta jest uszkodzona lub jej brakuje.
Pompy SKF Lincoln PowerMaster są sprzedawane w dwóch wersjach: seria 1900 oraz 2000. Można je łatwo odróżnić dzięki konstrukcji kołnierza: kołnierz serii 1900 ma kształt prostokątny, podczas gdy kołnierz serii 2000 ma kształt kwadratowy. Można również zmierzyć średnicę wewnętrznego tłoka. Dodatkowo niektóre silniki pneumatyczne stosowane w zespołach pomp 2000 mogą mieć dołączony hamulec pneumatyczny. Upewnij się, że masz silnik standardowy lub wyposażony w hamulec pneumatyczny, ponieważ numery części są inne. Określenie rury pompy można identyfikować poprzez 3 elementy: pierwszy to rozmiar i długość rury (dłuższa jest do olejów, a krótsza do smarów), drugim sposobem jest identyfikacja literą U wybita na nakrętce dławicy lub trzecią metodą to mierzenie średnicy tłoka.
W tym filmie pokazujemy, jak zmienić jednostkę miary objętości, zaprogramować współczynnik skali, przetestować i skalibrować cyfrowy miernik poziomu oleju, aby dokładnie dozować smar. Ten film dotyczy modeli cyfrowych mierników oleju 980, 981, 982 i 967.
Aby zmienić ustawienia dozowania najpierw wyjmij moduł z korpusu miernika, a następnie znajdź etykietę współczynnika skali umieszczoną na korpusie. Numer etykiety może być inny w każdym module, więc zapamiętaj, z którego korpusu został wyjęty. Zmiana ustawień w module: wejdź na ekran programowania przez trzykrotne wciśnięcie przycisku TOTAL, a następnie trzykrotnie wciśnij przycisk RESET. Ekran powinien migać, naciskając RESET zmieniasz wartości każdej pozycji, naciskając TOTAL zatwierdzasz dane. Aby zapisać dane naciśnij i przytrzymaj w tym samym momencie przycisk RESET i TOTAL, aż ekran zamiga kilka razy i zgaśnie. Włącz miernik naciskając przycisk TOTAL, wszystkie objętości zostały zresetowane do zera i powinna wyświetlać się wybrana jednostka miary w prawym rogu ekranu. Zrób próbę dozując płyn do zbiornika do wybranego przez siebie poziomu. Jeśli jest znacząca różnica pomiędzy ilości dozowaną a stanem licznika, należy przeprowadzić ponowną kalibrację urządzenia.
Od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00
Wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą najszybciej jak to będzie możliwe.