Centralne smarowanie jest zalecane wszędzie tam, gdzie środek smarny musi być dostarczony do więcej niż jednego punktu tarcia. Układ automatycznego smarowania gwarantuje równomierne smarowanie wymaganymi ilościami smaru lub oleju, zmniejszając w ten sposób zużycie i wydłużając żywotność sprzętu. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom proces smarowania może być w pełni zautomatyzowany i precyzyjny. Przewody i elementy gwintowane są ważnymi podzespołami, dobierając je właściwie zapewniamy poprawną pracę całego układu centralnego smarowania. Przy montażu układów smarowania zazwyczaj stosuje się kombinacje złącz skręcanych ze złączami pierścieniowymi lub złączami wtykowymi lub wykorzystuje się tylko złącza pierścieniowe lub wtykowe. Dobór złącz jest zależny od stosowanych przewodów oraz ciśnienia pracy w układzie smarowania.
Końcówki przewodów smarnych są podzielone na: złącza pierścieniowe (złącza z pierścieniem zacinającym), złącza wtykowe, tuleje śrubowe, końcówki smarownicze oraz adaptery. Złącza pierścieniowe stosuje się do łączenia rur stalowych, węży poliamidowych oraz końcówek skręcanych z wejściami gwintowanymi. W skład kompletnego złącza wchodzi korpus prosty lub kątowy dwustronnie gwintowany, nakrętka i pierścień zaciskowy. Złącza wtykowe stanowią element systemów łączeniowych, stosowanych w przypadku maszyn i urządzeń, których punkty smarne znajdują się na ruchomych elementach. Wszystkie złącza do układów smarowania są produkowane z mosiądzu niklowanego, stali nierdzewnej lub ze stali ocynkowanej.