Układy olejowo-powietrzne (MQL) to precyzyjne smarowanie olejem w miejscach trudnodostępnych przy jednoczesnym usuwaniu zanieczyszczeń z węzłów tarcia.

Smarowanie olejowe precyzyjnie rozpyla olej, który trafia dokładnie wtedy i dokładnie tam, gdzie jest potrzebny, co obniża temperaturę pracy i eliminuje ryzyko szybkiego zużycia.

Smarowanie mgłą olejową jest stosunkowo nowym rozwiązaniem, znajdującym zastosowanie głównie do smarowania otwartych punktów, takich jak np. łańcuchy i koła łańcuchowe, przekładnie zębate, prowadnice. Systemy smarowania mgłą olejową zapewnia rozpraszanie mgły olejowej przy zachowaniu bezpieczeństwa dla środowiska i zdrowia operatora. Środek smarny jest podawany we właściwej ilości, tworząc odpowiedni film smarny.  Dostarczamy najwyższej jakości urządzenia smarujące, części zamienne,  ich instalację i konserwację oraz środki smarne SKF oraz Matrix Specialty Lubricants. 

Układy olejowo-powietrzne zapewniają, że olej, w postaci mgły olejowej, trafia dokładnie tam, gdzie jest potrzebny, co pozwala zaoszczędzić nawet kilkaset litrów substancji smarującej na godzinę.

Smarowanie mgłą olejową MQL stosowane jest również w przemyśle obróbki skrawaniem.

Systemy smarowania mgłą olejową dostarczają małą i dokładnie zmierzoną ilość środka smarnego do punktów smarnych, zużywając się w ten sposób do 90% mniej oleju.

System olejowo-powietrzny dostarcza olej bezpośrednio do poszczególnych łożysk poprzez użycie sprężonego powietrza jako medium transportującego. Układy olejowo-powietrznych zapewniają każdemu łożysku oraz punktowi tarcia określoną ilość właściwego środka smarnego w celu minimalizacji zużycia oraz wydłużenia czasu eksploatacyjnego. Smarowanie olejowe umożliwia przepływ oleju z powrotem do zbiornika dla ponownego użycia po przepłynięciu przez punkt smarny. W ten sposób środek smarny przynosi korzyści  przez usuwanie cząstek powodujących ścieranie elementów, stabilizuje temperaturę wewnątrz punktu tarciowego, zapobiega powstawaniu korozji.

Układy olejowo-powietrzne umożliwiają dawkowanie idealnej ilości oleju przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów i zmniejszonym zużyciu oleju.

Smarowanie mgłą olejową MQL stosuje powietrze jest środek transportu dla małych ilości oleju, który wprowadzany w regularnych odstępach tworzy na smarowanej powierzchni warstwę zmniejszającą tarcie i zużycie elementów.

Smarowanie olejowe pozwala zaoszczędzić nawet kilkaset litrów środka smarnego na godzinę pracy układów.

System minimalnego smarowania zapobiega zanieczyszczeniu, wnikaniem wody i brudu, zmniejsza tarcie, zapobiega jego gromadzeniu i wydzielaniu się ciepła, pozwala na stabilizację termiczną systemu.

Systemy smarowania mgłą olejową zapewnia tani i przyjazny dla środowiska sposób ciągłego i efektywnego rozpylania oleju i dostarczania wymaganych ilości oleju do łożysk.

Układy olejowo-powietrzne umożliwiają regulację wydatku oleju jak i powietrza, co pozwala zminimalizować zużycie środków smarnych i oddziaływanie na środowisko pracy.

Smarowanie mgłą olejową MQL jest odpowiednie do aplikacji z bardzo wysokimi prędkościami roboczymi lub niskich temperatur roboczych.

Układy smarowania mgłą olejowo-powietrzną MQL: Vectolub VTEC, Vectolub VE1B oraz OLA.

Układy olejowo-powietrzne stosuje się je do smarowania napędów łańcuchowych, otwartych przekładni, wrzecion wysokoobrotowych oraz do smarowania i chłodzenia narzędzi w operacjach frezowania, toczenia, cięcia oraz gwintowania CNC. Układy olejowo-powietrzne stosowane są również w obróbce plastycznej blach w procesach tłoczenia na prasach hydraulicznych lub mimośrodowych. Smarowanie mgłą olejową MQL dozuje olej rozpylany w sprężonym powietrzu i jako mgła olejowa transportowana jest specjalnym przewodami i dyszami do miejsca aplikacji. Powietrze służy jako środek transportujący krople oleju. Układy smarowania mgłą olejowo-powietrzną wytwarzają film olejowy, który redukuje tarcie w łożyskach, sworzniach i w przegubach w ogniwach łańcuchów przenośników, a jednocześnie chroni łożyska przed zanieczyszczeniem lub innymi substancjami wykorzystywanymi w procesach technologicznych. 

System modułowy idealnie dopasowuje się do potrzeb klienta.

Vectolub VTEC

Jednostka smarująca o minimalnej ilości smaru z maksymalnie 8 wyjściami System SKF VectoLub wykorzystuje mikropompy objętościowe, które dostarczają bardzo małe ilości środka smarnego (począwszy od 3 mm³ ) z dużą częstotliwością do punktu tarcia za pomocą dwucieczowej dyszy projekcyjnej. Jednostki VTEC z rodziny produktów SKF VectoLub to w pełni modułowy system eMQL.
smarowanie mgłą olejową, układy olejowe, centralne smarowanie pojazdów, automatyczne smarowanie łańcucha

Ekonomiczna alternatywa dla systemu VTEC.

Vectolub VE1B

Kompaktowe jednostki dozujące objętościowo do zewnętrznego smarowania minimalną ilością System SKF VectoLub wykorzystuje mikropompy objętościowe, które dostarczają bardzo małe ilości środka smarnego (począwszy od 3 mm³ ) z dużą częstotliwością do punktu tarcia za pomocą dwucieczowej dyszy projekcyjnej.
smarowanie łańcuchów. Systemy smarowania łańcuchów SKF

Do stosowania w układach smarowania olejem i powietrzem.

Jednostka smarowania olejem i powietrzem OLA

Do stosowania w układach smarowania olejem i powietrzem. Dla wrzecion narzędziowych zaprojektowanych z myślą o wysokiej wydajności i długim okresie eksploatacji opracowaliśmy systemy smarowania SKF Oil+Air. Systemy te zapewniają ciągły, precyzyjnie dozowany przepływ oleju, który można dostosować do warunków pracy poprzez zmianę dozowanej ilości i cyklu.

Smarowanie mgłą olejową to zmniejszona ilość środka smarującego to oszczędności dla przedsiębiorstwa, a brak potrzeby czyszczenia zatłuszczonych elementów maszyn pozwala zaoszczędzić czas pracy operatorów.

Smarowanie olejowe nie zużywa się ani nie ulega zanieczyszczeniu, ponieważ olej nakłada się bezdotykowo.

Systemy smarowania olejowo-powietrze VectoLub umożliwiają dozowanie oleju o lepkości od 10 do 400 mm²/s, w bardzo małych ilościach od 3 do 90 mm³/skok.

System SKF VectoLub oraz Vectolub VE1B współpracuje z mikropompami wolumetrycznymi, które dostarczają bardzo małe ilości środka smarnego (począwszy od 3 mm³) z dużą częstotliwością do punktu tarcia za pomocą dyszy bifluidowej. Olej i powietrze są kierowane równolegle przez wąż koncentryczny do dyszy natryskowej. Powietrze, które w dyszy staje się turbulentne, rozkłada dawkę oleju na wylocie dyszy na bardzo małe mikrokrople (200 do 600 µm) i transportuje je do punktu smarowania, tworząc bardzo jednorodny film olejowy bez tworzenia mgły olejowej. System minimalnego smarowania pomaga zoptymalizować wydajność oraz zmniejszyć zużycie oleju.

System olejowo-powietrzy OLA został zaprojektowany z myślą o wysokiej wydajności i długiej żywotności.

System OLA zapewnia ciągły, precyzyjnie dozowany przepływ oleju, który można dostosować do warunków pracy, zmieniając dozowaną ilość i cykl.  Jednostka smarująca, progresywne lub jednoprzewodowe urządzenie dozujące pompują określoną ilość smaru do zaworu mieszającego. Tam strumień powietrza doprowadza środek smarny przez przewód wtórny do punktu smarowania w postaci smugu oleju. Łożysko lub łańcuch jest w ten sposób stale zasilany strumieniem smaru i powietrza. Wprowadzony przepływ powietrza wytwarza nadciśnienie w zespole łożyskowym i zapobiega przedostawaniu się zanieczyszczeń. Ta forma smarowania zazwyczaj nie tworzy mgły olejowej. 

Dane techniczne Vectolub VTEC Vectolub VE1B OLA
Olej
Lepkość oleju 10-400 mm²/s
Lepkość oleju 10-400 mm²/s
Olej mineralny lub syntetyczny, kompatybilny z elastomerami NBR, lepkość od 20 do 1 000 mm²/s (cSt)
Charakterystyka
Dawka 3-90cmm./cykl
Ustawianie dawki pokrętłem lub pierścieniami dystansowymi.
Do 8 sekcji – modularna konstrukcja
Napęd mikropomp – pneumatyczny generator impulsów lub elektrozawór.
Dawka 3-90cmm/cykl.
Ustawianie dawki pokrętłem lub pierścieniami dystansowymi.
Od 1 do 4 modułów
Zespół olejowo-powietrzny z kompaktową pompą zębatą i zaworem mieszającym. Kropla oleju podawana przez dystrybutor tłoczkowy rozpraszana jest w strudze powietrza (pokrywa ścianki przewodu).
Olej prowadzony na ściankach przewodu tworzy laminarną, stabilną strugę.
Na końcu dyszy, strumień mikroskopijnych kropli (100 µm – 500 µm) jest odseparowywany od powietrza.
Pojemność zbiornika
0,3 l
0,3 l
3 l
Liczba modułów
1-8
1-4
1-8
Ciśnienie
5-8 barów
5-8 barów
30 barów
Zużycie powietrza
min. 800 Nl/min
min. 400 Nl/min
Przepływ mikropompy
3-90 mm³/skok
3-90 mm³/skok
Pozycja montażowa
Pionowa
Pionowa
Pionowa

Systemy smarowania olejowo-powietrze wykorzystuje sprężone powietrze do chłodzenia łożyska, a także do zwiększenia ciśnienia w oprawie łożyskowej, co zapobiega wnikaniu zanieczyszczeń.

System olejowo-powietrzny to pojedynczy system, który może smarować różne niezależne aplikacje.

Systemy smarowania mgłą olejową jest systemem modułowy, więc idealnie dopasowuje się do aplikacji klienta, a w każdej chwili istnieje możliwość usunięcia lub dodania modułu do systemu.

System olejowo-powietrzny wykorzystuje powietrze do chłodzenia łożysk, pozwalając łożysku na prace w niższych temperaturach, przy wyższych prędkościach.

Systemy smarowania olejowo-powietrze to zwiększenie niezawodności urządzenia – sprężone powietrze utrzymuje czystość smarowanego węzła.

System minimalnego smarowania to lepsze zdrowie i bezpieczeństwo na stanowisku pracy.

Poprawa wydajności

  • Ciągłe dostarczanie precyzyjnie wyznaczonej dawki oleju.
  • Zaprojektowane do smarowania szybkoobrotowych łożysk wrzecion oraz łańcuchów.
  • Smarowanie od 1 do 8 punktów za pomocą jednego urządzenia.
  • Wielkość mikrokropelek (200 do 600 µm) zapewnia jednorodną warstwę oleju bez atomizacji. 
  • Jednostka VTEC jest zasilana sprężonym powietrzem (5 do maksymalnie 8 bar) i olejem (0,1 do 0,5 bar).

Zwiększona niezawodność

  • Modułowy i konfigurowalny system.
  • Oszczędność oleju dzięki precyzyjnej regulacji natężenia przepływu.
  • Łatwe do zainstalowania.
  • Wszystkie połączenia zewnętrzne wykonane są za pomocą szybkozłączek.
  • Każde gniazdo może być niezależnie sterowane i monitorowane.

Zastosowanie

  • Obróbka, rysowanie, piłowanie.
  • Powłoka smarna.
  • Smarowanie przenośników.
  • Dozowanie płynów.
  • Aplikacja oleju podczas operacji deformacji metalu.
  • Smarowanie taśmociągów i pasów napędowych.
  • Smarowanie narzędzi skrawających: piłowanie, wiercenie, gwintowanie, frezowanie itp.
  • Olej nakładany na elementy przed montażem.
  • Powłoka chroniąca części i profile.
  • Smarowanie łożysk, zwłaszcza łożysk wrzecion.
  • Smarowanie łańcucha.
  • Smarowanie przekładni.
  • Smarowanie prowadnicy.
  • Olejowanie montażowe i procesowe.

Powiązane produkty

W przypadku pytań skontaktuj się z nami  +48 600 403 546 lub wyślij zapytanie.

automatyczne smarowanie łańcucha

Kontaktowe smarowanie łańcuchów

Dostarczanie bardzo cienkiej warstwy oleju na powierzchnię napędu łańcuchowego w ustalonych odstępach czasu przy pomocy szczotek, rolek zębatych lub systemu Cobra.
automatyczne smarowanie łańcuchów

Natryskowe smarowanie łańcychów

Dostarczanie bardzo cienkiej warstwy oleju na powierzchnię napędu łańcuchowego w ustalonych odstępach czasu bez kontaktu z łańcuchem.
akcesoria do centralnego smarowania

Smarownice automatyczne

Wkręcane bezpośrednio w urządzenie na okres od 1 do 12 miesięcy. Zaopatrują łańcuch w środek smarny przez całą dobę. Samodzielna możliwość ustawienia czasu opróżniania.
akcesoria do centralnego smarowania

Smarownica dwutłokowa z dźwignią model 1154

Dwutłokowa smarownica Lincoln model 1154 łatwo przełącza się między wysokim ciśnieniem a dużą objętością, co czyni ją najbardziej wydajną do każdego zadania.

Inne produkty z naszej oferty

W przypadku pytań skontaktuj się z nami  +48 600 403 546 lub wyślij zapytanie.

Układy centralnego smarowania
Technika smarownicza
Smarownice ręczne
Smarownice punktowe
Precyzyjne dozowanie środka smarnego
Smarowanie kropelkowe
Smarowanie łańcuchów
Smarowanie blach przed tłoczeniem
Smary przemysłowe
Wyposażenie warsztatu

Możemy Ci zaoferować:

Ekspercką wiedzę

Masz dodatkowe pytania dotyczące smarowania? Nasz zespół LUBCARE pomoże Ci w sprawach technicznych, doradzi przy zakupie i zapewni wsparcie produktowe.

Szkolenia

Zwiększ wiedzę i umiejętności swojego zespołu. Oferujemy programy szkoleniowe i dokształcające kierowane
do pracowników służb technicznych, personelu inżynieryjnego, montażowego
i utrzymania ruchu oraz pracowników produkcyjnych.

Serwis

Oferujemy regularną i profesjonalną obsługę serwisową Twojego parku maszynowego. Wszystko to z myślą  o ograniczeniu do minimum wymaganych przestojów oraz obniżeniu kosztów konserwacji.

Zapraszamy do współpracy!

Wypełnij formularz – odezwiemy się do Ciebie