Dwuliniowe układy smarowania SKF LINCOLN wykorzystuje się w wielu rodzajach urządzeń i instalacji przemysłowych, zarówno tych narażonych na pracę w wysokich temperaturach i pod znacznym ciśnieniem, jak i wymagających podania dużej ilości środka smarnego w ściśle określonym czasie. Środek smarny trafia do jednego z dwóch przewodów, a następnie do dozowników rozdzielających środek smarny. Dwuliniowe systemy smarowania marki SKF, Lincoln, VOGEL, GRACO są droższy niż smarowanie ręczne, za to inwestycja zwraca się szybciej, niż mogłoby się wydawać. Po pierwsze, koszty i czas pracy ulegają znacznemu obniżeniu, a po drugie uzyskujesz skrócone przestoje, wydłużoną żywotność komponentów i znaczne oszczędności w zużyciu środka smarnego, a personel zajmujący się konserwacją nie musi być stale obecny na miejscu oraz wchodzić pod sprzęt lub wspinać się po nim w celu dosmarowania trudno dostępnych punktów.
Podstawowymi elementami dwuliniowych układów centralnego smarowania są urządzenia dozujące: pompy, sterowniki, węże, złączki a także wiele akcesoriów i części, które ulepszają lub uzupełniają działanie, takie jaki inteligentne czujniki i urządzenia monitorujące, które rejestrują cały proces smarowania. Układy dwuliniowe wyposażone są w rozdzielacze zapewniające niezawodne dostarczanie środka smarnego nawet do 2000 punktów smarowania, na dystansie do 120 m.
Proces smarowania odbywa się dzięki programowalnej pompie i nie wymaga obecności pracownika. Dwuliniowe układy smarowania LINCOLN SKF zapobiegają przedostawaniu się nadmiaru środka smarnego na gotowy produkt, podłogę zakładu lub inne powierzchnie robocze, co skutkuje mniejszą liczbą problemów z czyszczeniem i utylizacją środka smarnego, a także stratami, co pozytywnie wpływa na wynik finansowy firmy.
Zobacz również
Dzięki dozowaniu precyzyjnie odmierzonej ilości środka smarnego, w krótkich i określonych odstępach czasu, dwuliniowe układy centralnego smarowania zapobiegają przestojom i kosztownym awariom, gdyż większość awarii urządzeń przemysłowych jest spowodowana niedostateczną ilością aplikowanego środka smarnego lub nadmiernym przesmarowaniem kluczowych punktów. Dwuliniowe systemy smarowania marki SKF, Lincoln, VOGEL, GRACO pomogą wykluczyć te czynniki i utrzymać Twój sprzęt w doskonałym stanie, gdyż dwuliniowe układ smarowania umożliwia dostarczanie małych ilości środka smarnego do określonych elementów maszyny, przez co zapewnia pełną automatyzację procesu smarowania i regularną częstotliwość dawkowania.
Układy dwuliniowe LINCOLN to oszczędność siły roboczej, oszczędność środka smarnego, wydłużona żywotność i zwiększona szybkość pracy. Dwuliniowe układy smarowania LINCOLN SKF są proste w zaprojektowaniu i można je łatwo rozszerzyć lub zredukować, instalując dodatkowe urządzenia pomiarowe lub usuwając je, a dodatkowo dwuliniowe systemy smarowania SKF LINCOLN można łączyć z dalszymi urządzeniami dozującymi progresywnymi w celu zwiększenia całkowitej liczby punktów smarowania, do których trafiają niewielkie ilości środka smarnego.
Dwuliniowe układy smarowania SKF LINCOLN mogą być stosowane do smarowania dużej ilości węzłów tarcia, które wymagają różnych ilości środka smarnego, więc to rozwiązanie odpowiednie dla przemysłu ciężkiego z dużymi urządzeniami z wieloma punktami smarowania, takimi jak: urządzenia w przemyśle papierniczym, platformy wiertnicze, duże dźwigi i urządzenia przeładunkowe, a także do smarowania ciągów technologicznych, takich jak linie ciągłego odlewania stali i walcownie w hutach, urządzenia i linie pakujące w przemyśle cementowym i wapienniczym.
Układy smarowania dwuliniowe SKF LINCOLN wykorzystują dwie główne linie zasilane naprzemiennie smarem z pompy wysokociśnieniowej, przez zawór przełączający pod ciśnieniem do 400 barów. Za przewodami głównymi (ciśnieniowym oraz odprężającym) zabudowane są rozdzielacze dozujące środek smarny do poszczególnych punktów smarnych. Środek smarny, za pomocą zaworu inwersyjnego, jest wprowadzany do jednego przewodu, a drugi przewód chwilowo nie pracuje, pełniąc rolę przewodu odprężającego. Oba przewody pracują naprzemiennie, a każdy z nich podczas jednego cyklu dostarcza środek smarny do połowy punktów wymagających smarowania. Podczas podawania środka smarnego na linię ciśnienie: tłoki w rozdzielaczach podają środek smarny do punktów. Pompa podaje środek smarny tak długo, aż dostanie informację z czujnika końca linii, że została przesmarowana połowa punktów smarnych, więc następuje zmiana linii: linia odprężająca jest teraz linią ciśnienia, a linii ciśnienia jest linią odprężającą. Nawet jeśli para wylotów zostanie zablokowana w jednym urządzeniu dozującym, dwuliniowe systemy smarowania zapewnia wystarczające smarowanie pozostałych punktów smarowania układu. Dwuliniowe układy smarowania umożliwiają mierzenie ilości środka smarnego indywidualnie dla każdej pary wylotów, poprzez monitorowane wizualnie lub elektrycznie.
Posiadamy niezbędne doświadczenie, aby zagwarantować wszystkim klientom dostawę najwyższej jakości sprzętu smarującego, części zamiennych, a także ich instalację i konserwację, a poza szeroką gamą produktów do centralnego smarowania pojazdów i ich podzespołów oferujemy również oleje i smary marki SKF oraz Matrix Specialty Lubricants. Prowadzimy również szkolenia, podczas których wyjaśniamy zasady działania oferowanych urządzeń oraz sposoby na ich długoletnią i bezawaryjną eksploatację. Kompleksowo rozwiążemy wszystkie Twoje problemy związane ze smarowaniem: zaprojektujemy i zamontujemy optymalny system smarujący, zapewnimy odpowiednie środki smarne, serwis i części zamienne.
Masz dodatkowe pytania dotyczące centralnego smarowania? Nasz zespół LUBCARE pomoże Ci w sprawach technicznych, doradzi przy zakupie i zapewni wsparcie produktowe.
Zwiększ wiedzę i umiejętności swojego zespołu. Oferujemy programy szkoleniowe i dokształcające kierowane
do pracowników służb technicznych, personelu inżynieryjnego, montażowego
i utrzymania ruchu oraz pracowników produkcyjnych.
Oferujemy regularną i profesjonalną obsługę serwisową Twojego parku maszynowego. Wszystko to z myślą o ograniczeniu do minimum wymaganych przestojów oraz obniżeniu kosztów konserwacji.
Zapraszamy do współpracy!